ĆirilicaLatinica Contact UsJavne nabavke
s

 

Istorijski arhiv Požarevac u Medijima

Marketing u Istorijskom arhivu Požarevac bavi se širokim spektrom poslova: idejom o arhivskim izložbama, realizacijom, raznim publikacijama za promovisanje arhivske delatnosti, radom sa korisnicima u arhivskoj čitaonici. On ima za zadatak da promoviše arhivske aktivnosti i sadržaje rušeći dosadašnje tabue o arhivima. Sistematska primena marketinških metoda dovodi do stalnog broja povećanja posetilaca Arhiva, fizičkih i pravnih lica, kao korisnika i istraživača arhivske gradje. Marketinška delatnost u Istorijskom arhivu Požarevac, dakle, fokusirana je na arhivske izložbe, predavanja, medjunarodnu kulturnu saradnju, internet prezentaciju, razne publikacije, rad sa korisnicima arhivske gradje u arhivskoj čitaonici, medijsku aktivnost arhiva, ali i na ulogu Arhiva u turističkoj ponudi.
Cilj rada sa javnošću, kad je Istorijski Arhiv Požarevac u pitanju, u suštini se svodi na to da se potencijalnim posetiocima pruže informacije o ponudi usluga i da se u njima probudi interesovanje za Arhiv i njegove izložbe, publikacije, uopšte arhivsku delatnost. Pored broja posetilaca, za Arhiv je jedan od najvažnijih kriterijuma uspešnosti prisutnost u medijima. Prisutnost u medijima ima veliki uticaj na ugled Arhiva, a neophodna sredstva za skretanje pažnje predstavljaju oglašavanje i rad sa javnošću. U središtu interesovanja nalaze se programi Istorijskog Arhiva, ali i politički relevantne odluke uprave, ličnosti direktora, stručnih radnika i sl. Rad sa medijima obuhvata portrete stručnjaka i intervjue sa njima, komentare i intervjue direktora Arhiva, arhivističke i istoriografske teme, konferencije za medije posvećene programskoj politici i redovne programske informacije koje se šire pomoću saopštenja za štampu.
Shvatajući ogromnu moć medija, okrenutost širokom auditorijumu, sveprisutnost u svakom nosiocu poruka (štampa, radio, televizija ili internet), negujući odnos sa sedmom silom, Istorijski arhiv Požarevac uspeva da pravovremeno obavesti, informiše o radu i događajima, ali i privuče što širu i starosno, intelektualno, profesionalno, rodno raznovrsnu publiku na svim svojim događanjima. Posledica toga upravo se sagledava u sve aktivnijem participiranju i formiranju klase `prijatelji arhiva` koji počinju aktivno da se interesuju za rad i aktivnosti Ustanove, ali i da daju ogroman doprinos zaštiti, sakupljanju i čuvanju nacionalnog arhivskog blaga.